Blog
A fejlődés garanciája az erős versenytárs.
Attól a pillanattól kezdve fejlődünk, amint megjelennek olyan versenytársak, akik legalább olyan jók, ha nem jobbak, mint mi. Akik viszont megnézik, melyek a versenytárs erősségei, és azokhoz igazodnak, meg tudják őrizni a piaci pozíciójukat. Azt nem tudjuk befolyásolni, hogy milyenek a versenytársaink, hányan vannak. Az viszont, hogy ebből milyen tőkét tudunk kovácsolni, azon múlik, hogy hogyan gondolkodunk róluk, és milyen képet alakítunk ki a fejünkben.
Ha tudod, kik az igazi versenytársaid, az a céged méltóságát és a rangját fogja emelni, még akkor is, ha néha kellemetlen a jelenlétük.
Ma az üzleti eredményességet elsősorban nem az garantálja, hogy milyen termékkel foglalkozol, vagy milyen céget képviselsz, hanem az, hogy milyen kapcsolatokat tudsz felépíteni, és a kapcsolataidban milyen mértékben tudod elérni, hogy bízzanak abban, amit kínálsz.
A kapcsolatépítés kulcsa, hogy a vevő azt érezze, hogy milyen jó, hogy téged megismert!
Mondd el neki melyek azok az előnyök, amit számára kínálsz!
Ne magadról beszélj, hogy te milyen boldog leszel, ha vesz tőled valamit!
Beszélj arról, hogy amit ajánlasz, az neki miért jó!
"Ha egy tárgyalás csak az árakról folyik, azt számháborúnak hívják."
Ahhoz nem kell felkészültség, hogy valamit olcsón adjunk oda.
Ahhoz viszont igen, hogy a vevővel felismertessük a számára fontos előnyöket, és a minőséggel arányos áron vásároljon tőlünk.
Az ár nem az egyetlen, csupán az egyik tulajdonsága a terméknek.
Ha valami hasznos, előnyös ott az árral nem lehet baj, inkább csak a lehetőségeinkkel.
Nagyon lényeges tehát, hogy legyél felkészült, úgy könnyen meg tudod védeni az árat.
A mindennapok izgalmas témája: Hogyan kezeljük a kifogásokat?
Ami tudnod kell, hogy a kifogás nem mást, mint rondán csomagolt vételi szándék!
Ha a vevők nem mondanának kifogásokat, akkor nem tudnál igazán fejlődni....
A legfontosabb aranyszabály:
Mindig őrizd meg a nyugalmadat, ha kifogásokat hallasz!
Ne haragudj értük!
Az a korrekt részükről, akkor igazán lojálisak Hozzád, ha Neked mondják el...
Jobb, mintha Neked nem mondanak semmit, de másnál vásárolnak.
"A sikeres vezető önmagán felül még másokat is képes motiválni."
Hogyan motiváld munkatársaidat?
1. Ne az embereken dolgozz, hanem velük és értük!
2. Úgy tudod jól motiválni munkatársaidat, úgy tudod őket motivált helyzetbe hozni,
ha te magad kellőképpen motivált vagy.
3. Hogyan leszel motivált?
Ha objektív döntések sorozatát hozod meg. Ha nem érzelmekre és érzésekre hagyatkozol,
hanem racionálisan gondolkodsz.
Ha szeretnél másokat motivált helyzetbe hozni, akkor mutasd ki az elkötelezettségedet
a saját üzleteddel szemben!
Bizonyára Te is kerültél már olyan helyzetbe, amikor mások próbáltak a Te időd felett rendelkezni.
Mi a teendő ez esetben?
A legfontosabb, hogy megakadályozd, hogy túl sok időt vonjanak el tőled.... de hogyan?
Íme néhány praktika:
- Használj a szokásosnál hivatalosabb hangnemet!
- Ne ültesd le az illetőt, vagy te ne ülj le!
- Add tudtára, hogy mennyi időd van rá, vagy kérdezd meg ő mennyit kér Tőled!
- Ajánlj egy konkrét új időpontot!
- Alkalmazz beszédes gesztusokat! / pl. papírok rendezése, öltözködés, határidőnapló bezárása stb./
- Foglald össze a teendőket!
- Alkalmazz lezáró mondatokat! pl.: Örülök, hogy benézett, Azt hiszem ez volt a lényeg... stb./