Ha az ügyfél Neked mondja el a problémáit, annak örülj!
Ez azt jelenti, hogy Hozzád lojális, és Tőled várja a megoldást!
… de, hogy megelőzd a konfliktusokat és a problémákat
tudnod kell mire érzékenyek az ügyfelek?
- a minőségre: illetve arra, ha a minőség és az ár nincs arányban egymással.
- a megbízhatóságra: sokszor abból fakadnak a konfliktusok,
azért pártolnak el a vevők, mert nem azt kapják, amit ígértek neki!
- A kapcsolatokra: abból is eredhet az ügyfél érzékenysége,
ha például a megszokott üzleti kapcsolata helyett más jelentkezik!
- a neheztelésre: soha ne éreztess olyat a vevőddel, hogy neheztelsz rá,
amiért nem nálad, nem pont most, vagy nem pont azt a terméket vette meg!
Ezekhez természetesen kell némi türelem, empátia és nyitottság.
Én mégis azt tanácsolom Neked, hogy légy jóban a problémás ügyfelekkel,
mert, ha jól reagálsz a felvetéseire,
ha a felmerülő problémákat és kifogásokat megtanulod jól kezelni,
akkor sok konfliktus elkerülhető, és ez hosszú távon mindenképpen jó befektetés!