Akinek a tudás megszerzése drága, vajon számol-e a tudatlanság költségeivel?

Tonk Emil

Versenytársakról – lépésről lépésre

A fejlődés garanciája az erős versenytárs.

Videó:


Akinek nincsenek versenytársai, az csak visszafejlődhet. Attól a pillanattól kezdve fejlődünk, amint megjelennek olyan versenytársak, akik legalább olyan jók, ha nem jobbak, mint mi. Akik viszont megnézik, melyek a versenytárs erősségei, és azokhoz igazodnak, meg tudják őrizni a piaci pozíciójukat. Azt nem tudjuk befolyásolni, hogy milyenek a versenytársaink, hányan vannak. Az viszont, hogy ebből milyen tőkét tudunk kovácsolni, azon múlik, hogy hogyan gondolkodunk róluk, és milyen képet alakítunk ki a fejünkben.

Ha tudod, kik az igazi versenytársaid, az a céged méltóságát és a rangját fogja emelni, még akkor is, ha néha kellemetlen a jelenlétük.

Kit tekintsünk igazi versenytársnak?
Igazi versenytársnak csak az tekinthető, aki abban a termékkategóriában legalább olyan jó, vagy jobb, mint mi, a piaci pozíciója legalább akkora vagy nagyobb, mint a mienk, vagy a fejlődése és a dinamizmusa erőteljesebb, mint a mienk.

A komoly versenytársak fejfájást okoznak, de segítik abban a céget, hogy jobb irányba fejlődjön. Fontos a cégünk filozófiájában elültetni, hogy a munkatársak igenis figyeljenek a versenytársakra! Tudják meg, hogy milyen jó véleményeket hallottak a róluk, jegyezzék meg, adják közzé, tegyék publikussá a cégen belül! Ez nagyon fontos lesz majd, hiszen ennek alapján tudjuk meg, hogy milyen irányba kellene elmozdulnunk.

Lépésről lépésre - Mit tegyél a versenytársaiddal?
- Alaposan ismerd meg a versenykörnyezetet!
- Folyamatosan gyűjts információkat versenytársaidról!
- Mérd fel erősségeiket, gyengeségeiket - legyél naprakész!
- Csoportosítsd annak megfelelően, hogy kit tartasz igazi versenytársadnak, és kit tart a vevő!
- Soha sem a versenytárs gyengeségeire fókuszálj!
- Soha ne minősítsd versenytársaidat negatív jelzőkkel!
- Építsd érvelési stratégiádat a versenytárs erősségeire!
- Tudasd, hogy tisztában vagy az erősségeivel!

Ne feledd!
„Csak jelentékeny embereknek van jelentékeny ellenfelük.”

Ha még többet szeretnél tudni a témáról, akkor ezek a kiadványok Neked szólnak:

Üzleti Patika 1 - a jó válaszok könyve       Üzleti Patika 6 - Mesterfogások                       

Hogyan viszonyuljunk
versenytársainkhoz?
    Konkurencia vagy versenytárs   
A verseny természete